COMMUNICATIESTRATEGIE
MIJN WERKWIJZE
Wat je vraag of uitdaging ook is, met een helder drie-stappenplan, werken we in co-creatie naar een concreet eindresultaat
Hoe bereik je je doelgroep in al het ‘communicatie-geweld’? En hoe ráák je je klanten echt? Met visual thinking en zakelijk tekenen kom je tot een ijzersterk communicatieplan. Of een impactvolle communicatieboodschap. Eentje die aankomt bij je doelgroep en onthouden wordt!
Ook interne communicatievraagstukken breng je met een visuele werkwijze helder in kaart. En natuurlijk pak je die vervolgens met visuele communicatie effectief aan.
STAP 1: KENNISMAKING ENÂ VRAAGSTELLING HELDER
Stap één is kennismaken en een oriënterend gesprek over je vraag. Wat is jouw communicatie uitdaging? Wie is jouw doelgroep?
Wil je...
je communicatie boodschap aanscherpen?
je communicatieplan herijken of opnieuw vaststellen?
je plan beter over de bühne krijgen?
​
Op basis van ons gesprek en jouw vraagstelling stellen we vast wat er nodig is en maak ik een voorstel.
STAP 2: VISUELE (BRAINSTORM)SESSIE MET BETROKKENEN
Stap twee bestaat uit één en of meerdere, visueel gefaciliteerde, (brainstorm)sessies. Hierbij worden altijd relevante collega’s (of relaties/klanten) betrokken, zodat alle aanwezige kennis en het volledige potentieel maximaal worden benut. Bovendien zijn betrokkenheid en draagvlak dan optimaal. Met behulp van visuele technieken ondersteun ik het efficiënt én met plezier toewerken naar concrete oplossingen. Oplossingen die worden gedragen én enthousiasmeren.
STAP 3: VISUELE UITWERKING
De derde stap is de visuele uitwerking van de sessie-resultaten. Iedereen ziet kraakhelder de samen genomen besluiten terug. Deze visuele uitwerking is een inspirerende reminder en leidraad voor alle betrokkenen.Â
Bovendien is de visual gemakkelijk te delen (online, mail, poster, presentatie) en bij uitstek geschikt om ook andere collega’s of teams te betrekken, te informeren en te inspireren.